A képen balról: Halmi Zoltán (ügyvezető), Tibi a főnyeremény (alkalmazott), Füle Péter (ügyvezető)
Zoli, kérlek, mesélj nekünk az üzlet átvételéről és az elmúlt 2 év üzletmenetéről.
Zoltán: Az üzlet már 22 éve működött Báthory Barkácsként, amikor 2019-ben a társammal egy közös disznóvágás közepette felmerült az ötlet, hogy átvegyük a céget, mivel az előző tulajdonos nyugdíjba vonult. Minimális, inkább elfekvő készlettel meg berendezéssel vettük át. A volt tulajdonos sokat segített az újraindításban, például a fia írt számunkra egy készletkezelő programot, ami mini vállalatirányítási rendszerként is működik. Az első év leginkább arról szólt, hogy folyamatosan forgattuk vissza a pénzt, a fő cél a választék mennyiségi növelése és szélesítése volt.
Hogyan indítottátok újra az üzletet?
Zoltán: A készlettel megörököltük Tibit is, aki már 1996 óta dolgozott itt, Ő nagy segítség volt a vevőkör újraépítésében. Persze ez utóbbihoz szükség volt komoly marketing tevékenységre is. Az első évben folyamatosan hirdettünk a facebookon, az MTT médiánál, az Aranyoldalakon, a Szakmai Kisokosban és a ceglédi rádióban is. Jelenleg is éves szinten kb. 200-300 ezer Ft körül költünk reklámra.
Hogyan néz ki jelenleg a vevőkörötök?
Zoltán: 70%-ban lakosság és 30%-ban kivitelezők, ha darabra nézzük Értékben ez nagyjából azonos volumen, 50-50% az arány.
Mi a siker titka?
Zoltán: Kereslet elven működünk. Ha keresnek valamit, akkor többet hozunk és megnézzük, hogy van e rá igény. Nagyon fontos a minél szélesebb termékválaszték is, a szakmailag jól képzett alkalmazottak. Négyen vagyunk az üzletben, én a társammal, plusz 2 alkalmazott.
Peti, számokban hogyan értékelnéd az elmúlt 2 évet?
Péter: 2020-ban 35%-os fejlődést sikerült elérnünk, ezt az évet úgy gondoljuk, hogy bőven 10%-os növekedéssel fogjuk zárni.
Milyen tervekkel vágtok neki 2022-nek?
Péter: 2022-ben a mostani gazdasági helyzet lehetőségeihez képest még szélesebb termékválasztékkal szeretnénk megfelelni a vásárlóinknak.
Köszönöm szépen a beszélgetést és további sok sikert kívánunk!