Áruvisszavételi szabályzat


A visszavásárlás általános feltételei

A visszaszállított áru ellenértékének megtérítésére abban az esetben kerülhet sor, amennyiben:

  • belső bizonylat (szállítólevél, számla) igazolja, hogy a vevő az árut a Bimbó Vas - Műszaki Kereskedőház Kft.-től vásárolta,
  • a visszaszállított áru eredeti – feliratoktól és ragasztástól mentes – csomagolásban van, hibátlan, mennyisége és tartozékai hiánytalanok, sérülésmentes, nem használt, eladható állapotban van,
  • belső hibából eredő téves szállítás, illetve téves rendelés leadásból vagy téves rendelés felvételéből történt,
  • áru átadásától számított egy héten belül visszaküldésre kerül a termék.
     

A visszaszállítás módja

  1. A visszaszállításhoz fontos megfelelően és olvashatóan kitölteni a szállítólevelet és a weben (https://bimbokft.hu/dokumentumok/) megtalálható reklamációs nyomtatványt.
  2. A szállítólevélnek és a nyomtatványnak tartalmaznia kell a számla számát, a visszaküldött áru cikkszámát , megnevezését és mennyiségét, illetve a visszaszállítás okát, (hibás-sérült termék/téves szállítás) illetve el kell látni bélyegzővel!
  3. Abban az esetben, ha a kiszállított áru azonnal tételesen átvételre kerül és a fentebb említett hibák valamelyike fennáll, azonnal visszaküldhető az áru.
  4. Ha a kiszállított áru csak a későbbiekben (de legfeljebb két munkanapon belül) kerül átvételre, akkor a reklamációt jelezni kell a Bimbó Vas - Műszaki Kereskedőház Kft. belső értékesítőjének (központi telefonon, e-mailen: rendeles@bimbokft.hu, ehhez a bimbokft.hu/dokumentumok alatt megtalálható reklamációs nyomtatvány kitöltése szükséges). A vevő eljuttatja a reklamációs nyomtatványt az értékesítővel egyeztetett módon, majd az elbírálás alapján (jogos/nem jogos) tájékoztatjuk a partnert a visszaszállítás dátumáról.
  5. Amennyiben előzetes egyeztetés nélkül érkezik vissza áru, nem fogadjuk el a reklamációt és újbóli kiszállításra kerül a termék, melynek költségét a vevő viseli.
  6. A visszaérkező áruról írásban kell a raktárvezetőt tájékoztatni, ( reklamációs nyomtatvány) ezért a belső értékesítésnek és a képviselőknek erről tájékoztatni kell a vevőt.
  7. A visszaérkező áru nem kerül automatikusan jóváírásra. Miután a reklamációt elbíráltuk a döntésről tájékoztatjuk a vevőt.
     

A visszavásárlás (jóváírás) összegének meghatározása

  • A vásárlás értékének 100 %-a fizethető vissza, amennyiben belső hibából eredő téves szállítás történt.
  • A vásárlás értékének 90 %-a fizethető vissza, amennyiben a vásárolt termék nem egyedi megrendelésű és 30 napnál nem régebbi vásárlás volt.
  • A vásárlás értékének 75%-a fizethető vissza, amennyiben a termék nem egyedi rendelésű, illetve a vásárolt termék 90 napnál nem régebbi vásárlás volt.

 

Méltányossági visszavétel: Egy gazdasági éven belül egy alkalommal a vevő visszaküldhet árut, ahol olyan piacképes termékeket veszünk vissza, ami eladható állapotú és a Bimbó Kft. által értékesíthető. A képviselő javaslatára a kereskedelmi vezető engedélyezi. Egyedi termékekre ez nem vonatkozik. A visszavásárolt érték nem haladhatja meg a vevő éves forgalmának 5%-át. A kifizetés nem pénzbeli, hanem az adott összeggel az új vásárlás összegét fogja cégünk kompenzálni.

Jogos reklamációkra minden esetben jóváírás fog történni, cserére lehetőség nincs. Az érintett termék pótlására újbóli megrendelés szükséges.

A szabályzat a keltezés napján lép hatályba, és visszavonásig érvényben marad.
 

Kecskemét, 2020.09.14.