Gergő, mesélnél egy kicsit magatokról? Honnan indultatok és most hol tartotok?

Gergő: 1996-os induláskor – akkor még egyéni vállalkozásként – célunk a helyi igények magas szintű, minél sokrétűbb kiszolgálása volt. 2000-ben szervezetileg, kft. keretein belül folytattuk családi vállalkozásunkat. 2011-ben megalakult a MAGYAR IPARI BESZÁLLÍTÓ KFT. Akkori célunk, hogy szolnoki viszonylatban a csavar és szerszám termékek által egy stabil vállalkozást építsünk fel. Ezt megvalósítva a Borbándi Barkács  mára Szolnok kiemelkedő szereplője a szerszám és kötőelem piacon.

 

Szerinted mitől lettetek sikeresek?

Gergő: A legfontosabb a megfelelő célközönség és ennek megfelelő portfólió kialakítása.100 m2-en működünk, csak az üzletben 5-6 fő alkalmazottal dolgozunk és mi magunk is aktívan részt veszünk a napi munkában. Vevőkörünk főleg szakemberekből áll, ez is volt a cél, ennek megfelelően alakítottuk ki az árazási stratégiánkat is. Nagyon fontos az eladók oktatása, amit egyrészt házon belül oldunk meg vagy új termékkör bevezetésénél céges oktatásokon veszünk részt.

 

Milyen marketing stratégiát folytattatok a vevőkör felépítésére?

Gergő: Folyamatosan hirdettünk a helyi rádióban illetve az interneten. (célzott Adwords kampányt folytattunk) saját Facebook és Instagram oldallal rendelkezünk, illetve több weboldalt is működtetünk. Jelenleg kb. 200 cégből áll a vevőkörünk, közülük kb. 40 cég napi szinten vásárol nálunk. Azt kellett felmérnünk, hogy a szakembereknek milyen ipari termékekre van szükségük és ennek megfelelően kialakítani a közepes és prémium árkategóriájú portfóliót.

 

Hogy látod most a piacot? Milyen a jövőképed, mit tervezel?

Gergő: Ez az év az áremelkedésről szólt, de mi ezzel nem foglalkozunk. Ha van mennyiségi kedvezményre jó ár, nem megy el a vevő. Szerintem 1-2 évig a jelenlegi tendencia fog folytatódni a piacon. Mi továbbra is úgy működünk, hogy minden pénzt visszaforgatunk a vállalkozásba. Tavaly előtt dupláztuk a forgalmunkat, idén 50%-os növekedéssel számolok, ezen belül a barkács üzletág kb. 20%-ot nőtt. Árbevételünk 30%-a barkács, a fennmaradó 70% pedig munkaruha és tömítő anyagok forgalmazásából áll össze. Területi szerződésekkel is dolgozunk és arra törekszem, hogy olyat tartsak, amit nem tart senki (pl. kéziszerszámoknál minőségi legyen, mindig az egyedit keresik).

 

Múlt héten az Instán láttam a bejegyzéseteket, kitelepültetek.

Gergő: Igen, rendszeresen szervezünk hasonló eseményeket, ahol be tudjuk mutatni a termékportfóliónkat, szeretik, kedvelik a vevők.

 

Köszönöm a beszélgetést és további sok sikert kívánunk!